-->

cover

czwartek, 1 maja 2014

A teraz maj i maj i maj...

Jakie macie plany na długi majowy weekend? Wyjazdy czy lenistwo w przydomowym ogródku? Jeden z najpiękniejszych miesięcy w Polsce otwiera sezon pikników i spotkań na świeżym powietrzu. Dzwońcie zatem do przyjaciół, pakujcie pyszności do koszyków i wyruszajcie trochę się zrelaksować wśród zieleni! Mam nadzieję, że pogoda dopisze :) U mnie (jak zwykle) słonecznie, ale za to trudno o taką jak w innych miejscach na świecie eksplozję zieleni. No i bzu nie uświadczysz... Nie będzie na trawie, będzie za to na plaży :) Śpiewam sobie ze Starym Dobrym, pakuję tarteletki do pudełka i już mnie nie ma przed monitorem! 







Tarteletki z nutellą i serkiem (przepis na 6 tarteletek o średnicy 8 cm)

Kruche ciasto:
Połowa porcji z tego przepisu

Nadzienie:
6 łyżeczek nutelli (około 1/2 szklanki)
100 g kremowego serka śmietankowego
1 jajko
50 g cukru

Natłuszczone foremki wylepiamy ciastem (pamiętajcie o nakłuciu ciasta widelcem, żeby się potem nie wybrzuszało) i wkładamy do lodówki lub zamrażalnika na godzinę. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i podpiekamy tarteletki, żeby się delikatnie zarumieniły, 10 - 15 minut, a potem wyjmujemy z piekarnika i dajemy im ostygnąć. Jajko miksujemy z cukrem i serkiem na gładką masę, można dodać odrobinkę ekstraktu waniliowego. Na dnie każdej tarteletki rozsmarowujemy łyżeczkę nutelli, a potem przykrywamy warstwę czekoladową przygotowaną masą z serkiem. Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach. Kiedy tarteletki wystygną, będą wdzięcznym obiektem do dekorowania. Moje ciasteczka posypałam uprażonymi migdałami, oprószyłam cukrem pudrem i udekorowałam plasterkami pomarańczy posypanymi cynamonem.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...